koolhydraatarme pannenkoeken

Koolhydraatarme pannenkoeken voor het lekkere

Laatste update: 19 juli, 2022 | Geen reacties

Soms moet je ook gewoon kunnen genieten van een lekkere snack en wat “ongezonder” avondeten. Gelukkig hoeven pannenkoeken dus helemaal niet zo ongezond te zijn. Deze koolhydraatarme pannenkoeken bevatten slechts 2 koolhydraten per pannenkoek. Dat is nog eens mooi meegenomen! Ze zijn lekker als avondeten, als lunch of als tussendoortje voor op je werk. Geniet ervan!

LIZA’S TIP:
Wil je graag tot wel 3 kg per week afvallen en weer energie voor twee? Hiermee is het mij ook gelukt >>

Keto pannenkoek

Een keto pannenkoek kan je op verschillende manieren maken. Sommige mensen kiezen voor koolhydraatarm meel, anderen gebruiken juist alleen ei en kaas. Het is helemaal afhankelijk van je eigen voorkeur. Ik vind het wel lekker om nog iets van “bloem” door mijn pannenkoek te hebben, dus gebruik ik amandelmeel. Je kan ook kokosmeel gebruiken als je allergisch bent voor noten.

Low carb pannenkoeken

Het maken hiervan is helemaal niet zo moeilijk. Een koolhydraatarme pannenkoek bereid je namelijk op dezelfde manier voor als elke andere pannenkoek. De ingrediënten zijn simpelweg wat anders. Ook het bakken gaat gewoon op dezelfde manier. Met wat boter of olie in de pan kan je lekkere knapperige randjes krijgen. Eet smakelijk!

De ingrediënten voor de koolhydraatarme pannenkoeken

  • 100 gram mascarpone
  • 3 eieren
  • 50 gram amandelmeel OF 30 g amandelmeel en 20 gram proteïnepoeder
  • Een snufje zout
  • Optioneel: 1/4 tl vanille extract

De bereidingswijze

  1. Allereerst doe je de mascarpone in een kommetje met de eieren, een snufje zout en amandelmeel. Daarna roer je alles goed door elkaar zodat er geen klontjes meer in zitten.
  2. Vervolgens verhit je wat olie of boter in een pan en laat je dit goed warm worden.
  3. Gebruik een soeplepel of een schenktuit om het beslag in de pan te gieten. Je kan het beslag, als het goed is, in 4 delen opdelen.
  4. Zorg ervoor dat de bovenkant niet meer vloeibaar is, en draai dan de pannenkoek om. Bak beide kanten tot ze goudbruin zijn.
  5. Serveer met vers fruit, slagroom of wat kaneel. Geniet ervan!

De voedingswaarden van de koolhydraatarme pannenkoeken

Aantal porties: 4
Calorieën per portie: 256
Koolhydraten: 2 gram
Vetten: 23 gram
Eiwitten: 10 gram

Bekijk ook deze recepten!

Koolhydraatarme truffels als lekker tussendoortje

Koolhydraatarme groentesoep met balletjes

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons op social media:

© 2016 - 2022 Koolhydraatarme Maaltijden

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies