koolhydraatarme wafels

Koolhydraatarme wafels met slagroom | De absolute NR 1!

Laatste update: 14 juni, 2022 | 1 reactie

Het is natuurlijk ook belangrijk om lekker te blijven genieten! Deze luchtige koolhydraatarme wafels zijn ideaal! Zonder schuld gevoel kun je hier verantwoord van snacken. Heerlijk voor bij de koffie of omdat je er gewoon zin in hebt!

LAURA’S TIP:
Wil je graag tot wel 3 kg per week afvallen en weer energie voor twee? Hiermee is het mij ook gelukt >>

Koolhydraatarme wafels met slagroom

Ik ben enorm dol op wafels en het liefst eet ik ze iedere dag. Aangezien de meeste wafels bergen met suiker bevatten, werd het tijd om een gezonde variant te delen.

Deze koolhydraatarme wafels bevatten veel minder suiker en passen perfect in een koolhydraatarm dieet. Daarnaast bevatten deze wafels gezonde voedingsstoffen. Welke dat zijn lees je hieronder.

Koolhydraatarme wafels gezond?

Ik heb zojuist al verklapt dat deze wafels minder suikers bevatten. Ook zijn deze wafels vezel en eiwitrijk. Vezels hebben een positieve werking op je darmen en eiwitten zijn nodig voor het behoud van je spieren!

Ik kan het niet vaak genoeg benoemen maar eiwitten zijn essentieel om gezond te kunnen afvallen. Door eiwitrijke maaltijden te eten bescherm je je spieren. Je valt hierdoor af in vetmassa en niet in spiermassa!

Koolhydraatarme wafels recepten

koolhydraatarme wafels

Er zijn verschillende recepten om koolhydraatarme wafels mee te maken. Vandaag deel ik een van mijn favorieten. Aangezien smaken verschillen deel ik uiteraard meerdere wafels recepten in de loop van de tijd.

De voedingswaarden

Je kunt met dit recept 4 wafels maken. Het is aan jou of je ze wilt delen of niet ;). De voedingswaarden ziet er per wafel als volgt uit:

  • 290 calorieën
  • 2 gram koolhydraten
  • 9 gram eiwitten
  • 23 gram aan vetten

Wat heb je nodig?

– 3 eieren
– 2 eetlepels kokosmeel
– 2 eetlepels amandelmeel
– twee eetlepels lijnzaad
– slagroom
– 2 theelepeltjes bakpoeder
– 3 theelepels kaneel
– 120 ml amandelmelk
– 2 eetlepels kokosolie
– snufje zout
– snufje steviapoeder

TIP van de DAG:
Met dit koolhydraatarm weekmenu ben ik de eerste week 3.4 kilo afgevallen. Klik hier

Bereidingswijze

1. Meng eerst de kokosmeel, amandelmeel, lijnzaad, bakpoeder, kaneel, stevia en zout door elkaar. Zodra je dat gedaan hebt doe je de gesmolten boter, eieren en 3/4 van de amandelmelk toe.

2. Zorg ervoor dat alle ingrediënten goed mengen en laat het 15 minuten staan. Zodra het kwartier om is roer je alles nog een keer goed door elkaar en voeg je het laatste deel amandelmelk toe.

3. Maak je gebruik van een wafel ijzer, verdeel dan het beslag over de bakvorm. Laat het wafel ijzer zijn werk doen +/- 5 minuten. Open tussendoor het wafelijzer om te controleren of de wafels gebakken zijn.

4. Leg de wafels op een bord en serveer met een klein toefje slagroom. Je kunt er ook nog rood fruit aan toevoegen. Eet smakelijk!

koolhydraatarme wafels

 

AANRADER:
Met deze weekmenu’s verlies je 10-12 kilo binnen 30 dagen! Hier staat alles voor je klaar

Ook lekker om te maken:

Een Heerlijke Omelet Met Groente En Kaas!

Koolhydraatarme Ovenschotel Met Kip En Groente

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 25 november, 2017

Auteur

Laura

Tags

1 reactie op "Koolhydraatarme wafels met slagroom | De absolute NR 1!"

  1. Jill schreef:

    Ziet er lekker uit! Morgen ga ik dit maken
    met mijn kleinkinderen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons op social media:

© 2016 - 2022 Koolhydraatarme Maaltijden

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies