koolhydraatarme ovenschotel

Koolhydraatarme ovenschotel met kip en groente (AANRADER)

Laatste update: 14 juni, 2022 | 3 reacties

Een koolhydraatarme ovenschotel gaat er bij mij altijd wel in! Je kunt verschillende ingredienten samen voegen en dat is super handig. Het bespaart je namelijk een hoop tijd in de keuken. Deze ovenschotel met kip en groente ga je lekker vinden!

LAURA’S TIP:
Wil je graag tot wel 3 kg per week afvallen en weer energie voor twee? Hiermee is het mij ook gelukt >>

Koolhydraatarme ovenschotel met kip en groente

Tijdens de winter maak ik bijna wekelijks een ovenschotel. Deze krachtige maaltijd zorgt ervoor dat je er weer tegenaan kan. Door het gebruik van verschillende groente is deze koolhydraatarme ovenschotel extra gezond!

Daarnaast is dit recept ideaal wanneer je meerdere eters op visite hebt. Je kunt het natuurlijk ook prima voor je gezin gebruiken. Dat is het praktische aan koolhydraatarme maaltijden. Iedereen kan mee eten :).

Koolhydraatarme ovenschotel gezond?

koolhydraatarme ovenschotel

Een koolhydraatarme ovenschotel is om verschillende redenen gezond. Er zit namelijk veel minder suiker in! Daarnaast zitten er een hoop vitamine, mineralen, antioxidanten en eiwitten in deze ovenschotel.

Tijdens een koolhydraatarm dieet zijn eiwitten heel belangrijk. Eiwitten zorgen namelijk voor het behoud van je spieren. Je wilt immers afvallen in vetmassa en niet in spiermassa!

De vitamine, mineralen en antioxidanten hebben de volgende voordelen voor je lichaam:

  • Je ervaart meer energie
  • Een betere weerstand
  • Spierbehoud

Voedingswaarde koolhydraatarme ovenschotel

Dit koolhydraatarme ovenschotel recept is voor 4 personen. Je kunt natuurlijk ook de rest bewaren zodat je de volgende dag nog een keer deze ovenschotel kunt eten. Je zet dan de overgebleven ovenschotel in de koelkast.

  • 475 calorieën
  • 2 gram koolhydraten
  • 55 gram eiwitten
  • 30 gram aan vetten

Wat heb je nodig?

– 500 gram kipfilet
– 250 gram champignons
– 150 gram baby spinazie
– 100 gram roomkaas met kruiden
– 3 teentjes knoflook
– cayenne peper
– 2 eetlepels olijfolie
– geraspte kaas
– 2 eetlepels olijfolie

Bereidingswijze koolhydraatarme ovenschotel

1. Verwarm de oven op 200 graden. Neem de ovenschaal op het aanrecht en pel 1 teentje knoflook.

2. Pers de knoflook en smeer hier de ovenschaal mee in. Ook doe je er 1 eetlepel olijfolie bij.

3. Snij de kip en bak deze 5 -7 minuten in de pan. Kip moet namelijk goed gaar zijn en de oven doet hierna ook nog zijn werk.

4. Spoel de spinazie af en laat deze uitlekken. Leg de spinazie in de ovenschaal.

5. De champignons snij je in plakjes en ook deze leg je in de schaal.

6. Neem een kommetje en doe hier de kruidenkaas, olijfolie, 1 geperst knoflook teentje en 1 scheutje water in. Meng dit goed door elkaar.

7. Het mengsel dat ontstaat giet je over de ovenschaal. Doe er een aluminiumfolie overheen en plaats de ovenschaal 20 minuten in de oven.

8. Haal de ovenschaal eruit en verwijder het folie. Daarna doe je de geraspte kaas eroverheen.

9. Zet de ovenschaal zonder folie terug in de oven voor 10 minuten.

10. Na 10 minuten haal je de ovenschaal eruit en klaar is je heerlijke ovenschotel!

AANRADER:
Met deze weekmenu’s verlies je 10-12 kilo binnen 30 dagen! Hier staat alles voor je klaar

lekker om te maken:

Een Heerlijke Omelet Met Groente En Kaas!

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 25 november, 2017

Auteur

Laura

Tags

3 reacties op "Koolhydraatarme ovenschotel met kip en groente (AANRADER)"

  1. Sandra schreef:

    Lijkt me heerlijk, maar vraag me af wanneer de kip erbij gaat, waar het derde teentje knoflook blijft de cayennepeper blijft, en het mengsel valt bij mij niet te schenken??

    1. Yo Landa schreef:

      Hahaha, ja dat viel mij ook op. Heb maar naar eigen inzicht gehandeld 😉

  2. Truus schreef:

    Ik vond het heerlijk teveel vocht
    Kip erbij gedaan gelijk met de kaas beetje cayennpeper
    Was heerlijkeen flinke kom sla

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons op social media:

© 2016 - 2022 Koolhydraatarme Maaltijden

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies