Tortilla maken 800x350px

Tortilla maken met dit koolhydraatarme recept

Laatste update: 13 juni, 2022 | Geen reacties

Tortilla maken? Zelf tortilla maken doe je met dit recept heel eenvoudig. Daarnaast hoef jij je geen zorgen te maken over je verantwoorde eetpatroon, want deze tortilla’s zijn lekker koolhydraatarm!

LAURA’S TIP:
Wil je graag tot wel 3 kg per week afvallen en weer energie voor twee? Hiermee is het mij ook gelukt >>

Tortilla maken

Wie vindt nou een tortilla niet helemaal geweldig? Als het gaat om snelheid en toch een lekkere volle buik krijgen met voldoende voedingswaardes zit je goed bij dit recept.

Ingrediënten?

15 gram kokosmeel
4 eiwitten
⅛ theelepel bakpoeder
1/2 theelepel chilipoeder
een achtste theelepel zout
⅛ theelepel komijnpoeder
een achtste theelepel uienpoeder
⅛ theelepel bakpoeder
1/2 theelepel knoflookpoeder
75 ml water

Bereidingswijze

1. Pak een grote mengkom en doe hier de eiwitten, het water en het kokosmeel in. Meng dit goed door elkaar en voeg daarna alle kruiden en het bakpoeder toe. Nogmaals goed roeren en even laten rusten
2. Bestrijk een koekenpan met wat boter of olie en verhit deze op het vuur.
3. Giet ongeveer een kwart van het beslag in de pan en verspreid dit al draaiend.
4. Bak de tortilla ongeveer 2 minuten aan weerszijden tot deze mooi goudbruin en gaar is. Herhaal dit tot het beslag op is en je 4 tortilla’s hebt gebakken.

De Voedingswaarde

Dit recept om tortilla te maken is voldoende voor 4 grote tortilla’s. De voedingswaarde is berekent per tortilla:

Calorieën: 33
Koolhydraten: 1,3
Eiwitten: 4,6
Vetten: 0,8

AANRADER:
Wow 🤩! Met deze weekmenu’s verlies je 10-12 kilo binnen 30 dagen! Hier staat alles voor je klaar

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 11 februari, 2019

Auteur

Laura

Tags

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons op social media:

© 2016 - 2022 Koolhydraatarme Maaltijden

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies