koolhydraatarme kwarktaart

Koolhydraatarme kwarktaart | De ideale traktatie (Aanrader)

Laatste update: 13 juni, 2022 | Geen reacties

Heb je trek in een zoete maar verantwoorde traktatie, maak dan deze heerlijke koolhydraatarme kwarktaart. De smaak is super lekker en je kunt er zonder schuldgevoel van ”snoepen”. Afgelopen weekend heb ik dit recept gemaakt en dacht gelijk aan jullie. Deze moet je dan ook echt geproefd hebben!

LAURA’S TIP:
Wil je graag tot wel 3 kg per week afvallen en weer energie voor twee? Hiermee is het mij ook gelukt >>

Koolhydraatarme kwarktaart

Taarten zijn lekker (te lekker)! Helaas bevatten de taarten bij de bakker of supermarkt te veel suikers. Deze koolhydraatarme kwarktaart is daarom ideaal.

Je hoef je niet druk te maken over suikers of andere ongezonde toevoegingen. Daarnaast is deze kwarktaart eiwitrijk en dat is goed voor het herstel en behoud van je spieren.

Kwarktaart gezond?

koolhydraatarme kwarktaart

De koolhydraatarme kwarktaart is gezond. Je gebruikt namelijk verse ingrediënten. Er komen geen e-nummer of suikers in terecht en dat is waar een koolhydraatarme taart aan moet voldoen.

Doordat dit recept kwark bevat lever je maar liefst 17 gram eiwitten per portie. Eiwitten zijn belangrijk voor het behoud van je spieren. Als je een koolhydraatarm dieet volgt is het belangrijk dat je afvalt in vetmassa en niet in spiermassa.

Hieronder deel ik een aantal voordelen wanneer je dagelijks de juiste hoeveelheid eiwitten eet:

  • een sneller spierherstel
  • spierbehoud
  • meer energie
  • verkleint de kans op onnodige snack momenten

De voedingswaarden

Deze koolhydraatarme kwarktaart kun je verdelen in 8 porties. Hoef natuurlijk niet :). Per portie bevat deze kwarktaart de volgende voedingswaarden:

  • 250 calorieen
  • 5 gram koolhydraten
  • 17 gram eiwitten
  • 20 gram aan vetten

Wat heb je nodig?

– 500 gram kwark
– 150 gram amandelmeel
– 150 milliliter slagroom (ongeklopt)
– 30 gram kokosolie
– 5 blaadjes gelatine
– 2 druppels stevia
– 1 ei
– bosbessen

Hoe maak je koolhydraatarme kwarktaart?

1. Verwarm de oven alvast voor op 170 graden. Zet een pannetje op het vuur en laat de kokosolie smelten. Voeg ook het amandelmeel toe en het ei. Roer alles goed door elkaar.

2. Neem een springvorm van 24 cm en leg in de bodem een vel bakpapier. Verdeel het deeg over de bodem en druk het goed aan. Doe nu de springvorm 10 minuten in de oven.

3. Zodra de 10 minuten om zijn laat je de springvorm met deeg 15 minuten afkoelen. Pak ondertussen een kommetje koud water en laat de gelatine weken.

4. Klop daarna de slagroom stijf en voeg hier een paar druppeltjes stevia aan toe. Neem een andere kom en meng hier de kwark en slagroom door elkaar.

5. Pak er een steelpannetje bij en doe er 2 eetlepels water bij. Verwarm hier de gelatine in tot deze is opgenomen. Daarna doe je de gelatine bij het kwarkmengsel en meng je alles goed door elkaar.

6. Verdeel nu het kwarkmengsel over de bodem van de springvorm en laat deze 2 uur opstijven in de koelkast. Voeg er een paar bosbessen aan toe als finishing touch. Eet smakelijk!

Maak ook zeker een keer dit heerlijk citroen taartje

AANRADER:
Met deze weekmenu’s verlies je 10-12 kilo binnen 30 dagen! Hier staat alles voor je klaar

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 9 januari, 2018

Auteur

Laura

Tags

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons op social media:

© 2016 - 2022 Koolhydraatarme Maaltijden

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies