koolhydraatarme omelet

Koolhydraatarme omelet met kaas en bosui

Laatste update: 13 juni, 2022 | Geen reacties

Heb je trek in een omelet maar wel zo verantwoord mogelijk? Maak dan deze heerlijke koolhydraatarme omelet. Ideaal om de dag mee te beginnen. Boordevol voedingstoffen waar je lichaam je dankbaar voor zal zijn.

LAURA’S TIP:
Wil je graag snel & echt makkelijk afvallen? Met deze recepten is het mij ook gelukt >>

Koolhydraatarme omelet

Een omelet is lekker en ook nog eens voedzaam! Iedere zaterdagochtend en zondagochtend staat dit recept op het menu. We zijn er allemaal dol op en als ik bij mijn ouders logeer maak ik ook voor hun dit heerlijke gerecht. Nu kan jij er ook van genieten!

Is koolhydraatarme omelet gezond?

De koolhydraatarme omelet is gezond. Je gebruikt namelijk verse ingrediënten. Er komen geen e-nummer of overbodige suikers in terecht en dat is waar een koolhydraatarme omelet aan moet voldoen.

Dit recept bevat maar liefst 17 gram eiwitten per portie. Eiwitten zijn belangrijk voor het behoud van je spieren.

Hieronder deel ik een aantal voordelen wanneer je dagelijks de juiste hoeveelheid eiwitten eet:

  • Actief spierherstel
  • spierbehoud (spiermassa)
  • meer energie over voor je dagelijkse activiteiten
  • minimaliseert de kans op (te veel) snack momenten

De voedingswaarden

Deze koolhydraatarme omelet kun je verdelen in 2 porties. Hoef natuurlijk niet ;). Per eenpersoonsportie portie dit gerecht de volgende voedingswaarden:

  • 395 calorieën
  • 4 gram koolhydraten
  • 17 gram eiwitten
  • 34 gram aan vetten

Ingrediënten

– 60 g rucolasla (zakje à 30 g)
– 3 bosuien
– 2 potten geroosterde rode paprika’s in pot (à 465 g)
– 30 gram kokosolie
– 6 middelgrote eieren
– 1 dl verse slagroom
– 100 g geraspte belegen kaas (zakje à 150 g)

Mijn tip: Zelf vind ik geitenkaas heerlijk en is ook gezonder met minder vaste vetten!

Bereidingswijze

1. Was eerst de rucola goed en sla het meeste water eraf. Maak de bosuitjes schoon en snijd in stukken van ca. 1 cm.  Maak de paprika schoon en snijd de paprika’s in repen.

2. Verhit de olie in de wok of koekenpan en roerbak op hoog vuur de rucola en bosui ca. 1 min. Schep de paprika erdoor en breng op smaak met peper en eventueel snufje zout.

3. Klop in een kom de eieren los met de verse slagroom, kaas of geitenkaas en naar eigen smaak de chiliper, nootmuskaat, peper en eventueel zout.

4.Verhit de boter in een grote koekenpan. Schep het eiermengsel erin en laat op matig hoog vuur stollen. Schuif steeds het gestolde ei van de zijkant naar het midden.

5. Schep de rucola op een kant van de omelet als de bovenkant bijna gestold is. Klap de omelet dubbel en laat op een schaal glijden.

3. Eet smakelijk!

AANRADER:
Met deze weekmenu’s verlies je 10-12 kilo binnen 30 dagen! Hier staat alles voor je klaar

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 13 juni, 2022

Auteur

Laura

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons op social media:

© 2016 - 2022 Koolhydraatarme Maaltijden

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies