Koolhydraatarme lunch 800x350px

Koolhydraatarme lunch? Dit zijn de voordelen!

Laatste update: 13 juni, 2022 | Geen reacties

Een koolhydraatarme lunch geeft je behoorlijk wat voordelen. Je voelt je niet alleen fitter, maar blijft daarbij ook nog eens lekker in shape. Koolhydraatarm eten kun je dan ook het beste beschouwen als een gezonde lifestyle.

LAURA’S TIP:
Wil je graag tot wel 3 kg per week afvallen en weer energie voor twee? Hiermee is het mij ook gelukt >>

Koolhydraatarme lunch

Daarnaast is dit verantwoorde eetpatroon in tegenstelling tot andere diëten wél prima vol te houden. Dit komt omdat je met koolhydraatarm eten geen complete groep van voedingsstoffen schrapt die wel essentieel zijn voor een gezond lichaam. Een koolhydraatarme lunch is daarnaast super lekker, makkelijk om zelf te bereiden en ook nog eens heel gevarieerd.

Fitter en energieker met een koolhydraatarme lunch

De lunch is een belangrijke maaltijd van de dag. Het geeft ons lichaam voldoende energie om er de rest van de middag weer tegenaan te kunnen. Een lunch op koolhydraatarme basis zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft omdat pieken en schommelingen worden voorkomen.

Daardoor heb je geen last van de bekende suikerdip die na het eten van een lunch met koolhydraten maar al te vaak optreedt. Met een koolhydraatarme lunch voorkom je dit en blijf je gedurende de dag fit, alert én energiek.

Slank blijven met een lunch op koolhydraatarme basis

Een eetpatroon op koolhydraatarme basis zorgt er tevens voor dat je makkelijk afvalt. Je krijgt immers geen overbodige suikers meer binnen. Daarnaast eet je anders, maar beslist niet minder. Een hongergevoel is daardoor niet aanwezig waardoor je niet naar ongezonde tussendoortjes hoeft te grijpen.

Een koolhydraatarme lunch bevat namelijk veel goede vetten en eiwitten wat voor een langdurig verzadigd gevoel zorgt. Met de vele lekkere koolhydraatarme lunch recepten kun je overigens elke dag genieten van een smakelijke lunch.

Koolhydraatarm eetpatroon voor een gezond lichaam

Een ontbijt, lunch of diner op koolhydraatarme basis helpt je tevens om je lichaam gezond te houden. Het houdt je bloeddruk gezond en je cholesterol op peil. Doordat je bloedsuikerspiegel veel constanter blijft, verlaag je tevens het risico op diabetes type 2 én insuline resistentie.

AANRADER:
Met deze weekmenu’s verlies 10-12 kilo binnen 30 dagen! Hier staat alles voor je klaar

Deel dit recept of artikel ook met je familie en vrienden. Dat zullen ze super leuk vinden!

Gepubliceerd op: 4 maart, 2019

Auteur

Laura

Tags

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Volg ons op social media:

© 2016 - 2022 Koolhydraatarme Maaltijden

Algemene voorwaarden - Privacy - Cookies